z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

Realizacja projektu - „Jan Paweł II – Zawsze był, jest i będzie obecny w naszych sercach”

07/10/2009, dodał: Maciej Liberda czytano: 1509 razy

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rabie Niżnej realizuje projekt „Jan Paweł II – zawsze był, jest i będzie obecny w naszych sercach” współfinansowany przez Województwo Małopolskie w ramach zadania: „Wspieranie projektów i przedsięwzięć edukacyjno – wychowawczych małopolskich szkół w roku 2009”.

Celem projektu jest przypomnienie dzieciom i młodzieży faktów z życia Papieża – Polaka, szczególnie tych dotyczących 1. pielgrzymki do Ojczyzny oraz poznanie miejsc związanych z tym wydarzeniem.
W ramach projektu, który realizujemy od czerwca 2009, zorganizowano w szkole cykl lekcji oraz apeli poświęconych życiu i działalności Jana Pawła II oraz jego pielgrzymowaniu do Polski. Nasi uczniowie wędrują też „śladami Jana Pawła II”.
W czerwcu – były to Gorce i udział w Rajdzie Papieskim: Lubomierz – Rzeki. We wrześniu – Warszawa i Podhale (Ludźmierz, Krzeptówki, Zakopane). W październiku wybieramy się na Jasną Górę do Częstochowy na Zjazd Rodziny Szkół im. Jana Pawła II.
16 października organizujemy też w naszej szkole II Ogólnoszkolny Dzień Papieski, na który serdecznie zapraszamy uczniów i mieszkańców Gminy Mszana Dolna.

„Szlakami Jana Pawła II po stolicy”
W dniach 22 – 25 września 2009 r. klasy trzecie udały się na wycieczkę do Warszawy. Miejscem naszego zakwaterowania był Niepokalanów – największy męski klasztor na świecie. Dzięki życzliwości braci mogliśmy zobaczyć muzeum i Kaplicę św. Maksymiliana Marii Kolbego oraz obejrzeć Misterium Męki Pańskiej i Panoramę Tysiąclecia. Najważniejszym obiektem tego sanktuarium jest mała kapliczka z figurką Matki Bożej – patronki tego miejsca.
W środę rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy naszego kraju. Pierwszym punktem było Stare Miasto oraz znajdujące się w pobliżu pomniki, m.in.: Małego Powstańca, Nike, Powstańców Warszawskich, Kilińskiego, Syrenki Warszawskiej oraz Kolumna Zygmunta III Wazy. Później obejrzeliśmy najważniejsze sale w Zamku Królewskim.
Następnego dnia udaliśmy się na lekcję do Muzeum Powstania Warszawskiego, która bardzo spodobała się nam – uczniom oraz naszym wychowawcom. Dzięki wykwalifikowanym przewodnikom i ich ciekawym relacjom te dwie godziny bardzo wzbogaciły nasza wiedzę. Kolejne punkty naszej wycieczki to: Park Łazienkowski, Pałac w Wilanowie, Belweder, Pałac Kultury i Nauki oraz Plac Piłsudskiego, na którym w czasie 1. pielgrzymki do Polski Jan Paweł II wypowiedział pamiętne słowa: „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze Ziemi. Tej Ziemi!”
Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy dom Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli oraz Cmentarz na Powązkach. Przeszliśmy Aleją Zasłużonych i Katakumbami, oglądając groby znanych Polaków. O godzinie trzynastej byliśmy świadkami uroczystej zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Na tym zakończyliśmy nasze trzydniowe zwiedzanie Warszawy.
Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim zaangażowanym w organizację naszego wyjazdu, który nas bardzo wewnętrznie ubogacił i pozwolił nam lepiej poznać naszą historię i korzenie.

„Szlakiem Papieskim po Podhalu (Ludźmierz – Krzeptówki – Zakopane)”
Dnia 24 września 2009 r. uczniowie klas II a i II b wyruszyli na wycieczkę „Szlakiem Papieskim po Podhalu”
Z Raby Niżnej wyjechaliśmy do Ludźmierza, gdzie zwiedzaliśmy piękny XIX-wieczny kościół p.w. Matki Boskiej Ludźmierskiej – Gaździny Podhala. We wnętrzu znajduje się rokokowy ołtarz wielki wraz z cudowną figurą, do której rokrocznie przyjeżdżają rzesze pielgrzymów.
Następnie pojechaliśmy do Zakopanego przez Chochołów i zatrzymaliśmy się w kościele na Krzeptówkach, który został ufundowany jako votum wdzięczności za ocalenie Papieża od śmierci z rąk zamachowca w roku 1981. Za kościołem oglądaliśmy ołtarz, przeniesiony spod skoczni, po ostatniej wizycie Jana Pawła II w Zakopanym w 1997r.
Następnie udaliśmy się do centrum Zakopanego, gdzie wyjechaliśmy na Gubałówkę. Tu podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta i Tatr. Po odpoczynku udaliśmy się jeszcze do centrum miasta, aby pospacerować głównym zakopiańskim deptakiem – Krupówkami.
Ludźmierz i Zakopane – miejscowości nie tak od nas odległe i nam znane. A jednak wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń i – przede wszystkim – wielu nowych wiadomości na temat Podhala oraz wizyt Jana Pawła II w tym regionie.