z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

Śladami ks. prof. Józefa Tischnera

27/10/2008, dodał: Maciej Liberda czytano: 1290 razy

Człowiek jest istotą pielgrzymującą. Znaczy to, że człowiek wędruje-a wędruje dzięki jakiejś nadziei, która nie tylko podtrzymuje go w jego wędrówce, ale również umożliwia mu życie.

Od 7 lat organizowane są ogólnopolskie rajdy Tischnerowskie, na których reprezentanci szkół i instytucji im. ks. prof. Józefa Tischnera, mają okazję spotkać się i wspólnie wspomnieć postać swego patrona. W tym roku zjazd miał miejsce w Wadowicach, gdzie zgromadziła się liczna grupa uczniów i ich opiekunów. Kapryśna, jesienna aura okazała się niezwykle łaskawa. Nie przydały się przeciwdeszczowe kurtki i parasole, w które wszyscy wędrowcy byli zaopatrzeni. Pierwszym etapem naszej wędrówki śladami księdza Tischnera była przeprawa przez Przełęcz Kocierską. Najpierw trasa wiodła przez Potrójną, następnie prze Łamaną Skałę. Wyprawa wprowadzała wszystkich idących w towarzyski nastrój i sprzyjała zawieraniu nowych znajomości. Celem podróży był Leskowiec i Groń Jana Pawła II, gdzie odbyła się modlitwa i śpiew zgromadzonych. Po stromym zejściu wróciliśmy do Wadowic. Zakwaterowani w ośrodku Podhalanin mieliśmy czas na odpoczynek przed bardziej oficjalną częścią rajdu. W Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera przez organizatorów rajdu zostaliśmy bardzo gorąco przyjęci. Były wspólne śpiewy, konkursy i tańce. Każda z grup przygotowała i przestawiła występ, który był ocieniany i nagrodzony. Następnie głos zabrał brat ks. Tischnera-Kazimierz. Przypomniał dzieje z życia naszego patrona. Drugiego dnia rajd dobiegał końca. Wzięliśmy udział we Mszy świętej w Bazylice Wadowickiej, potem przyszedł czas na odśpiewanie pieśni Barka pod pomnikiem Jana Pawła II. Wtedy pożegnaliśmy się obiecując jednocześnie spotkanie za rok. Tym wydarzeniem zakończyliśmy VIII Rajd im. ks. prof. Józefa Tischnera Szlakiem Papieskim. Wszyscy uczestnicy zgodnie przyznali, iż tegoroczny rajd był bardzo udany i chętnie powtórzyliby go raz jeszcze. Nie ulega wątpliwości, że takie imprezy służą młodym ludziom. - Dzięki nim czujemy, że coś nas łączy. Zaspakajamy naszą chęć poznania. Dajemy świadectwo wspólnoty. Wspaniałe jest przebywać razem. Ja na pewno z chęcią wróciłabym tam za rok:)