z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

„Spotkanie z Janem Pawłem II”

05/10/2010, dodał: Maciej Liberda czytano: 1557 razy

Dnia 23 września 2010r. odbyła się pierwsza wycieczka w ramach projektu „ Spotkanie z Janem Pawłem II”, realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 2 i Szkołę Podstawową nr 3 w Kasince Małej. W wycieczce uczestniczyli uczniowie klas III i obydwu szkół. Wycieczka prowadziła nas przez miejsca związane z osobą Jana Pawła II.

Rozpoczęliśmy ją od zwiedzania najstarszej świątyni na Podhalu, Sanktuarium Maryjnego z figurką Matki Boskiej Ludźmierskiej, nazywanej Gaździną Podhala. Obejrzeliśmy film i wysłuchaliśmy prelekcji o historii sanktuarium i koronacji figury Matki Bożej Ludźmierskiej oraz pomodliliśmy się w kościele przed obrazem MB Ludźmierskiej. Następnie spacerowaliśmy po przylegającym do kościoła cudownym Ogrodzie Różańcowym. Pięknie zaprojektowany, zadbany i utrzymany, przypomina o pobycie na Podhalu i w sanktuarium ludźmierskim papieża Jana Pawła II oraz jego nauce o znaczeniu modlitwy różańcowej. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie przy rzeźbie naturalnej wielkości, przedstawiającej papieża, w centrum ogrodu. Spośród znanych pomników Jana Pawła II wyróżnia ją to, że przedstawia postać Jana Pawła II klęczącego. Ciekawostką ogrodu są tzw. wrota wiary: pod drewnianą konstrukcją umieszczono dzwon, którego dźwiękiem każdy człowiek w sposób symboliczny może ogłosić niebu i ziemi swoje odnowienie wiary.
Następnie udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach w Zakopanem. Świątynia, piętrząca się u stóp Giewontu powstała jako wotum dziękczynne za uratowanie życia Ojca Świętego z zamachu. Budowało ją wiele serc ludzkich zjednoczonych miłością do Ojca Świętego i Matki Bożej, która cudownie ocaliła mu życie. Nam przybyłym, to miejsce pozwoliło wejść w atmosferę dziękczynienia za tamten cud i pomaga samemu zawierzyć wszystko Tej, która czyni tak wielkie dzieła. Kolejne nasze pamiątkowe zdjęcie przed pomnikiem Jana Pawła II, który swe dłonie wyciąga w kierunku Giewontu.
Kolejnym punktem wycieczki był wyjazd koleją linowo-terenową na Gubałówkę, skąd można podziwiać panoramę Tatr oraz doskonale widoczne położone u stóp Zakopane.
Po półgodzinnym spacerku grzbietem Gubałówki doszliśmy do Butorowego Wierchu, gdzie posililiśmy się, trochę odpoczęliśmy i powróciliśmy do Zakopanego.
Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy, było małe lotnisko Aeroklubu Tatrzańskiego w Nowym Targu, obsługujące głównie awionetki z amatorami skoków spadochronowych i szybowce. Również tu znajduje się pomnik Ojca Świętego Jana Pawła II, który powstał na pamiątkę pielgrzymki w 1979 roku.
Cały czas towarzyszył nam nasz przewodnik, pani Barbara, która oprowadzała po ww. obiektach, jak również udzielała o nich bogatych informacji a miejsca związane z osobą Jana Pawła II stały się nam bliższe. Opiekę sprawowały: pani mgr Maria Fryc, p. mgr Irena Marszalik i p. mgr Barbara Łojas. Wymarzona słoneczna pogoda i dobre nastroje wszystkich uczestników, sprawiły, że były to przyjemnie spędzone chwile.