z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

Zespół regionalny z Raby Niżnej na Lubogoszczy i w Warszawie

08/11/2012, dodał: Maciej Liberda czytano: 1754 razy

Październik był bardzo pracowitym miesiącem dla członków zespołu regionalnego z Raby Niżnej. Występowaliśmy dla kuracjuszy Rabka S.A, przedstawicielki naszego zespołu brały udział w Przeglądzie Pieśni Religijnej w ramach Dnia Papieskiego w Rabie Niżnej, przygotowywaliśmy się do Festiwalu Folklorystycznego „Limanowska Słaza”.

Prócz tego, dzięki środkom finansowym uzyskanych w ramach otwartych konkursów ofert z Gminy Mszana Dolna oraz Województwa Małopolskiego udało się nam zrealizować pobyt w Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym Lubogoszcz oraz wyjazd promocyjny do Warszawy i Niepokalanowa.
Pobyt na Lubogoszczy z uwagi na przepiękną, jesienną aurę udał się nam znakomicie. Wolny czas spędziliśmy na wesołej zabawie, wyprawie na grzyby, grach i zabawach sportowych, zorganizowaliśmy również dyskotekę. Ale oprócz przyjemności były też obowiązki; kilka godzin warsztatów tanecznych i instrumentalnych, na których dzieciaki i młodzież doskonaliła wykonanie programu „Na polanie” pod okiem instruktorów: Pana Piotra Lulka oraz Pana Jakuba Rusieckiego. Z Lubogoszczy wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale zadowoleni i pełni zapału do dalszej pracy.
W ostatni weekend października nasz zespół wybrał się do Warszawy na zaproszenie tamtejszego ośrodka Caritas Archidiecezji Warszawskiej, gdzie występowaliśmy dla osób objętych opieką hospicjum. Obecność w hospicjum była dla nas szczególnym przeżyciem, ponieważ widzieliśmy jak wiele radości osobom chorym może dać nasz śpiew, taniec, uśmiech, które dla nas są naturalne, codzienne.
Niestety sama Warszawa nie przywitała nas przyjaźnie, ponieważ padający śnieg, deszcz i niska temperatura nie sprzyjała zwiedzaniu. Jak przystało jednak na górali, byliśmy wytrzymali i najważniejsze obiekty Warszawy zobaczyliśmy. Złożyliśmy hołd przy Grobie Nieznanego Żołnierza, byliśmy przed Pałacem Prezydenckim, na dziedzińcu Zamku Królewskiego i pod Kolumną Zygmunta. Przywitaliśmy się również z Warszawską Syrenką.
Z Warszawy udaliśmy się na nocleg do Niepokalanowa, gdzie przyjęto nas bardzo gościnnie mimo późnej pory. W niedzielę nasz zespół grał i śpiewał na Mszy św. w niepokalanowskiej Bazylice NMP Wszechpośredniczki Łask. Tam zostaliśmy bardzo serdecznie powitani zarówno przez proboszcza - o. Andrzeja Kuśmierskiego OFMConv, jak i samych parafian.
Podczas pobytu w Niepokalanowie zwiedziliśmy Muzeum Świętego Maksymiliana, a nasze kompendium wiedzy zostało wzbogacone o wiele bardzo ciekawych faktów z jego życia. Potem udaliśmy się z wizytą do Muzeum Straży Pożarnej i Muzeum Papieskiego. Zwiedziliśmy również najstarszy budynek na terenie klasztoru, którym jest Kaplica św. Maksymiliana.
Z całego serca dziękujemy o. Krzysztofowi Kościelniakowi OFMConv- naszemu „rodakowi”, który pośredniczył w organizacji naszego pobytu w Niepokalanowie, naszym rodzicom za pomoc w organizacji wyjazdu i opiece oraz Marszałkowi Województwa Małopolskiego i Wójtowi Gminy Mszana Dolna, Panu Bolesławowi Żabie, za przekazane środki finansowe. Takie wyjazdy to nie tylko promocja naszego regionu i naszej kultury; to przede wszystkim integracja członków zespołu oraz zwiększenie motywacji do dalszej pracy. Dzięki tej motywacji i takim formom pracy ci mali i więksi „Rabianie” chcą uczestniczyć w zajęciach, próbach przez cały rok i dzięki temu istniejemy.