z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

U przyjaciół w Krakowie

11/06/2012, dodał: Magda Polańska czytano: 1428 razy

W dniach 16 – 18 maja uczniowie klas IV – V Szkoły Podstawowej w Łostówce pod opieką swoich wychowawców, wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Program wycieczki był bardzo atrakcyjny.

Pierwszego dnia, tuż po przyjeździe do Krakowa, udaliśmy się na ulicę Kanoniczą, gdzie odnaleźliśmy dom, w którym mieszkał Karol Wojtyła, a obecnie mieści się Muzeum. Byliśmy również w Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się” oraz pod Krzyżem Katyńskim. Następnie poszliśmy się do Aquarium i Muzeum Przyrodniczego, gdzie uczniowie mieli okazję podziwiać różne gatunki ryb i płazów. Dodatkową atrakcją była możliwość dotknięcia żółwia, jaszczurki czy węża. Po wizycie w Muzeum przeszliśmy pod stadion Wisły i stamtąd autokarem pojechaliśmy do zaprzyjaźnionej z nami Szkoły Podstawowej nr 113 im. Leopolda Węgrzynowicza, w której mieliśmy noclegi oraz wyżywienie. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu obiadu wraz z uczniami tej szkoły odwiedziliśmy Aquapark, gdzie bawiliśmy się fantastycznie korzystając z różnorodnych wodnych atrakcji. Po powrocie jeszcze przed kolacją odwiedziliśmy Kościół św. Jadwigi, który znajduje się w bliskim sąsiedztwie szkoły.
Drugi dzień wycieczki w całości poświęcony był zwiedzaniu zabytków miasta. Przewodnikiem i naszym opiekunem w tym dniu był ks. Jan Bierowiec. Po śniadaniu zanim udaliśmy się autobusem MPK w okolice Rynku, Pani Bożena Sadok – Dyrektor Szkoły nr 113 opowiadała nam legendy związane z Krakowem i jego zabytkami. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najpopularniejszej trasy turystycznej Krakowa - Drogi Królewskiej. Pierwszym przystankiem był kościół św. Floriana przy Placu Jana Matejki, a następnie Barbakan i Brama Floriańska prowadząca do Rynku Głównego. Na Rynku Głównym mieliśmy okazję zobaczyć Kościół Mariacki, z którego wieży podziwialiśmy panoramę Krakowa. Obowiązkowo wysłuchaliśmy hejnału. Na rynku zwiedzaliśmy także Sukiennice, kościółek św. Wojciecha, odpoczęliśmy pod pomnikiem Adama Mickiewicza. Następnie udaliśmy się na Wawel. Ostatnim punktem na naszej trasie była Smocza Jama i pomnik smoka ziejącego ogniem.
W trakcie zwiedzania nie zabrakło także miejsc związanych z patronem naszej szkoły - Bł. Janem Pawłem II, a były to m.in.: dom, gdzie w latach 1949 – 1951 mieszkał ks. dr Karol Wojtyła, „Okno Papieskie”, z którego Papież zawsze rozmawiał z młodzieżą w trakcie pielgrzymek do Polski, mieszczące się w Pałacu Biskupim przy ul. Franciszkańskiej 3. Byliśmy także w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach i Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się” – Sanktuarium Bł. Jana Pawła II. Tam ogromne wrażenie zrobiła na nas płyta z grobu Jana Pawła II, która została przywieziona z Watykanu po beatyfikacji. Obecnie znajduje się ona w Kaplicy kapłańskiej i jest na niej umieszczony relikwiarz z kroplą krwi Bł. Jana Pawła II. Zauroczyło nas również wnętrze dolnego kościoła w Sanktuarium.
W ostatnim dniu odwiedziliśmy fabrykę cukierków „CIUCIU”, gdzie zobaczyliśmy proces powstawania produkowanych tam słodyczy. Skosztowaliśmy również cieplutkich jeszcze karmelków. Potem byliśmy w Collegium Maius, gdzie w Ogrodzie Profesorskim oglądaliśmy różne urządzenia skonstruowane przez naukowców Uniwersytetu Jagiellońskiego i sami próbowaliśmy wykonać różne doświadczenia. Po obiedzie spakowaliśmy się i opuściliśmy gościnne progi „113”, ale to nie był jeszcze koniec naszego pobytu w Krakowie. W drodze powrotnej udaliśmy się do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema, w którym mogliśmy poznać działanie różnych urządzeń oraz zjawisk fizycznych. Spędziliśmy tam ponad 2 godziny i dobrze się „bawiąc” mogliśmy się wiele nauczyć, samodzielnie przeprowadzając wiele różnych doświadczeń. Niestety, to był już ostatni punkt naszej wycieczki. Pożegnaliśmy się więc z Panią Dyrektor ze Szkoły Podstawowej nr 113, która zaprosiła nas, abyśmy również w przyszłym roku szkolnym odwiedzili zarządzana przez nią placówkę. Mamy nadzieję, że odpowiemy na jej zaproszenie. Pozostaje nam zaplanować nowe „atrakcje”, które warto byłoby zobaczyć w grodzie Kraka.